Wikia

Yaang was een vrouwelijke avatar die werd geboren in de westelijke luchttempel. Voordat ze 3 jaar werd werd de kwaadaardige Vuurheer Dong-Sang vermoord, en er was weer vrede in de Vuurnatie. Ze was een hele spirituele avatar en toen ze de elementen leerde sturen leerde ze ook energiesturen en geesten bedwingen. Er heerste vrede dus reisde ze veel rond, ook in de geestwereld waar ze regelmatig kwam. Ze trouwde en kreeg acht kinderen. Deze kinderen gingen naar de oostelijke luchttempel waar Yaang ook naar toe ging. Op een van haar reizen naar Republicazia zag ze hoe de mensen de geesten mishandelde en ze bedwongen en lieten werken. Yaang werd zo boos dat ze in een ongecontroleerde avatar-trance kwam en een hele wijk verwoeste. De raad was toen woedend op zoek naar haar maar zij was met de geesten gevlucht naar de zuidpool. Hier liet ze alle geesten naar binnen en sloot toen ze in de geestenwereld was het zuidelijke portaal. Ze liep naar de noordpool en kwam naar buiten om daar hetzelfde te doen maar er was te weinig spirituele energie en ze kon het portaal zelfs op midwinter niet sluiten. Toen heeft ze de koning van de noordelijke waterstam gehaald die met Geeststuring het portaal sloot. Na haar grote daad ging ze weer terug naar de oostelijke luchttempel. Ze leefde hier nog zo'n twintig jaar en ging toen naar de noordelijke luchttempel. Toen ze weer een keer naar de geestenwereld was was haar lichaam natuurlijk nog gewoon in de tempel. Er kwam een hevige storm aan die de luchttempel teisterde. En Yaang's lichaam raakte ernstig gewond. Yaang kwam uit de geestenwereld en ze merkte haar letsel. Haar oudste dochter ging naar haar toe en heeft haar nog dertig jaar lang geholpen. Vlak voordat ze stierf ging ze naar het hart van de tempel onder de grond en maakte contact met Raava en vroeg of zij naar de geestwereld mocht vertrekken. Raava stemde in en verliet haar.

Around Wikia's network

Random Wiki