Wikia

Sjabloon:Eigendomander

Mina001
Als de Bel Gaat
Hoofdstuk informatie
Boek

1

Hoofdstuk

4

Chronologie
Vorig hoofdstuk

Hopeloze Hoop

Volgend hoofdstuk

De Zoon van de Vuurheer

Als de Bel Gaat is het vierde hoofdstuk uit Kyoshi Revolts.

SamenvattingEdit

Mina en Kaila worden naar een school gestuurd voor opstandige kinderen. De school is uiterst verschrikkelijk, en Mian en Kaila besluiten om alle kinderen vrij te laten. Ze maken een ontsnappingsplan, maar een verklikker speelt het plan door aan de leraar, en Mina en Kaila moeten ontsnappen.

OverzichtEdit

Mina en Kaile zitten in een koets omringt door bewakers, ze kijken allemaal verveeld en ongeïnteresseerd. Als Kaila opmerkt hoe sloom de koets gaat, krijgt ze een snauw van de koestier. Uiteindelijk stopt de koets bij een klein gebouw met drie verdiepingen. De bewakers begeleiden Mina en Kaila dan naar de ingang, waar een snibbig vrouwtje zit aan een bureau. Ze vraagt naar de namen van Mina en Kaila, en Kaila geeft haar naam, terwijl Mina zichzelf opgeeft als Ster. De vrouw stuurt Mina en Kaila dan naar een klaslokaal, en de bewaker neemt ze mee naren een lege bank. Kaila giegelt als ze een plaat ziet staat met het opschrift "Leren is Leuk!", waarom de bewaker haar in haar bank duwt, en Mina in die erachter. Mina en Kaila horen dan een harde, luide stem naar hun schreeuwen om te gaan "ZITTEN!". Als ze zich omdraait ziet ze een oude, gemeen uitziende dame, die zij veronderstellen als de lerares.

Mina en Kaila rennen beiden naar het einde van het klaslokaal en gaan in twee leegstaande stoelen zitten, maar de lerares haald ze snel uit elkaar, en zegt "vrienden mogen nooit naast elkaar zitten". Kaila moet voorin gaan zitten, naast de "verklikker", terwijl Mina achterin blijft. De lerares geeft Mina en Kaila dan een lange lijst met regels. Kaila begint al snel niet meer op te letten, en begint te liggen. De andere leerlingen kijken bang, of de lerares Kaila wel of niet gezien hebben. De verklikker zegt het echter snel tegen de lerares. Kaila verwacht dat ze een strenge preek krijgt, maar in plaats daarvan roept de lerares een bewaker, die altijd bij het raam zit, om Kaila in haar gezicht te slaan. De bewaker doet het, en Mina kijkt verschrikt als hij Kaila hard tegen haar kaak raakt. Kaila is verschrikt door de onverwachte handeling. Voor de rest van de tijd blijven Kaila en Mina stil.

Als de bel gaat, staan Mina en Kaila op, maar zien dan dat geen van hun klasgenoten dat ook doen. Bang dat ze weer geslagen zullen worden, gaan ze weer zitten. Na drie lange minuten, geeft de lerares eindelijk het teken dat ze mogen gaan. De leerlingen gaan allemaal in een rij staan, en lopen netjes uit de school, wat Mina en Kaila zeer verbazen. Ze volgen de klas naar de kantine, waar een groep hun vraagt om bij hun aan tafel te gaan zitten. Mina en Kaila vragen aan de leider van de groep, Jen, over de school, en waarom de leraren zo gemeen zijn, en Jen verteld hen alles over de gemene leraren, de pesters, en de altijdgehate verklikker, die Kaila maar zo al te goed herinnert. Dit maakt Mina en Kaila boos. Ze vertellen de kinderen dat ze elkaar moeten ontmoeten in een grot bij de school na lestijd, en ondanks dat de kinderen liever de schoolregels niet willen overtreden, moedigt Jen ze toch aan om hen te vertrouwen.

Bij de grot houd Kaila bij de ingang de wacht voor de leraren en de verklikker, terwijl Mina de kinderen binnen groet en de vergadering voorbereidt. Wanneer iedereen zit, gaat Kaila bij de andere zitten, terwijl Mina op een groot rotsblok gaat staan. Ze geeft een inspirerende speech over dat de kinderen vrije mensen zijn, en dat ze niet zouden moeten laten onderdrukken door de regels van de gemene leraren. Ze verteld hen dan over haar plan om de leerlingen te laten ontsnappen van de school, en dat de hulp van iedereen nodig is. De kinderen juichen en zijn allen bereid om te helpen. Maar de verklikker hoort zit plan ook en rent snel terug naar de hoofdmeester. De hoofdmeester aait hem over zijn bol, en gaat dan weg naar de kinderen.

Als Kaila weer verder gaat met de grot bewaken, ziet ze de leraar er aankomen. Ze zegt het snel tegen de anderen. In paniek, rent iedereen door de uitgang, zo dat de leraar hen meteen kan zien. Mina en Kaila bedenken zich dat ze die nacht moeten ontsnappen, ze het alleen moeten doen. Mina vind een stuk drijfhout, en als de leraar binnen komt, rennen Mina en Kaila langs haar, en schiet Mina haar vast met een pijl. De twee houden zich dan vast aan het stuk drijhout en springen van de klif, in de rivier. De bewaker probeert ze nog te vinden, maar een dikke mist voorkomt dat. Maar ze vinden wel wat anders, een munt uit het Aarderijk. De bewaker informeert de leraar over de vonst, en de leraar beveelt om onmiddelijk een boodschap te sturen naar een officier dat een meisje uit het Aarderijk in de Vuurnatie is.

Mina kijkt naar de school, boos en verdrietig dat ze hen niet kon helpen. Als ze in haar zakken voelt naar haar moeders amulet, komt ze erachter dat ze de munt kwijt is, en dat haar nationaliteit bekend is.

BronEdit

Kyoshi Revolts hoofdstukken
Boek 1: Vluchteling
De Wereld Zoals Die Niet Zou Moeten Zijn - Bestemming: Vuurnatie - Hopeloze Hoop - Als de Bel Gaat - De Zoon van de Vuurheer - Koninklijk Bezoek - Het Oude Dorp - Achtervolgd - Meer der Geheimen - De Rampzalige Generaal - Deze Drie Geesten - Dingen die Weg Zijn - Allemaal Aan Boord - Een Vurige Weg - Eerste Gevecht - Nieuwe Plannen - De Natie van Aarde en Zigeuners - Stad der Rebellie - Slag bij Kein Woud, Deel 1 - Slag bij Kein Woud, Deel 2
Boek 2: Rebel
Advies van de Gevallenen - Moeders Kindje - Rebel Lessen, Deel 1 - Rebel Lessen, Deel 2 - Samson en Delila - Gewoon Vrienden - De Ramp is Terug - Het Laatste Moment - Weg uit een Utopia - De Innerlijke Samenzwering, Deel 1: Infiltratie - De Innerlijke Samenzwering, Deel 2: Gevangen - Geboren onder Vuil - Een Dag Uit Het Leven - Een Aardse Ontwaking - Moord bv
v - e - d